Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets."— Presentationens avskrift:

1 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 1 LHC U10:2 Säsongen

2 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 2 Head Coach Niclas Sjölund Team Manager Ola Severinsson Målvaktstränare: Jan Lindström LHC Team-00 Grupp 2, Organisation Assisterande TM Johan Gidby Matrerialare/Skridskoslip Ulrik Kronström,Robert Gyllander, Benny Andersson “Föräldrar på is” Henrik Aldenrud, Rickard Johansson Team-00 Våra Hockey Killar & Tjejer Grupp 2 Assisting Coaches Andreas Kreü, Fredrik Forslund, Robin Meyer, Veronica Johansson Informationsansvarig Web Peter Knuthammar Sekretariatsansvariga ?????? Cup-Generaler Team Sportia Cup etc.?????? Kiosk General Magnus Ginning LHC Team-00, Grupp 1 & 2: General Manager, Åsa Torin Festivitetsgrupp Vakant Läkare/Ortoped Torsten Schepull

3 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 3 Jim Brithéns arbete  Hjälpa till att strukturera och planerar LHC’s ungdomsverksamhet  Hans arbete har utmynnat i –En samordnare i varje årskull (Åsa Torin) –Säsongsplanering utifrån LHC’s verksamhetsplan –Gemensam ledarpolicy inom LHC ungdom

4 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 4

5 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 5

6 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 6 Säsongsplanering  Isträning 2 gånger/vecka i Ljungsbro  Fysträning = Uppvärmning 1 gång/vecka innan ispass  Poolspel – 3 fasta poolspelslag/grupp (6st U10 lag)  Cuper – spelare ska erbjudas att delta i minst en cup  Team Sportia Cup – egen cup (delta med 2 lag/grupp)  Arbete – kiosk, reklamutdelning Cloetta Center osv.  Sponsorer välkomnar vi!

7 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 7 TEAM SPORTIA CUP  Alla föräldrars hjälp behövs  En huvudansvarig/ansvarsområde  Olika ansvarsområden att skriva upp sig på –Cupledning – Extra viktigt –Marknads/sponsorgrupp –Web/hemsida –Domaransvariga –Lagvärdar –Mat/logi/städgruppen –Huvudsekretariat –Matchsekretariat –Sjukvårdsgrupp –Lotteri/kringarrangemang –Ledarfik

8 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 8 Praktiska önskemål vid träning  Låt spelarna/barnen försöka klara sig själva i omklädningsrummet –De kan mer än vi tror –Vi ber gärna om hjälp med skridskoknytning när det behövs  Mat är bra! –Mat/Mellis innan träning (energi) –Oboy/drickyoghurt samt banan efter träning (påfyllning)  Kom i tid –Byt om tillsammans med lagkompisarna –Duscha efter träningarna  Målvakter –2-4 st/träning –Informeras innan eftersom de behöver extra tid för att få på sig alla skydd

9 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 9 D å kan alla spela ishockey! Byt ist ä llet f ö r k ö p! - Ska man h ä nga med i m ä rkeshysterin s å kan det bli dyrt att prova p å ishockey. Se ist ä llet till att klubben ordnar bytesdagar eller hyr ut utrustningspaket f ö r s ä songen. Prova p å alla positioner - L å t alla prova p å alla positioner i laget. L å s inte ungdomarna som back, center eller ytterforward redan fr å n b ö rjan. Rulla runt i femmorna - en elitspelare kan spela var som helst! Visa respekt! - Ishockey inneb ä r fairplay ! Visa respekt f ö r regler, domare, motspelare och ledare. Spela juste! Inga matcher vinns i utvisningsb å set. Inga toppningar och taktiska system - Spela utan taktik och spelsystem. L å t ungdomarna anv ä nda sin egen fantasi och utvecklas p å sina egna vilkor. L å t dem vara d ä r pucken ä r - det ä r f ö r puckens skull de kommit! Matcher ska inte vara gravallvarliga - Matcher ska vara kul. En omv ä xling i tr ä ningsvardagen. Inte n å got gravallvarligt! Ö s p å fram å t -ungdomar ä r kreativa och gillar att prova p å. L å t dem leka sig till framg å ng. F ö r ä ldrar st ö ttar och ger f ö ruts ä ttningar - F ö r ä ldrar ska aldrig l ä gga sig i och pressa p å. Kom ih å g att 1 av 5 ungdomsidrottare i landet upplever f ö r ä ldrars engagemang i deras idrottande som negativt. Skjutsa, fixa utrustning,tr ö sta, finnas till - ja, visst ! Hockey ska vara kul - Skippa taktiken, skit i spelsystem, l å t dem jaga pucken. Alla vill v ä l ha pucken - ingen g å r v ä l till tr ä ningen och matchen f ö r att f ö rsvara sig? L å t g ä rna ungdomarna tr ä na sj ä lva s å mycket som m ö jligt. - Egna spontana ö vningar ä r viktiga. Uppmuntra g ä rna till street - hockey p å parkeringsplatser och garageuppfarter i brist p å is eller spela g ä rna innebandy i alla varianter Tr ä na p å tv ä ren p å rinken - Ö va p å sm å ytor ger skicklighet och ungdomarna slipper dessutom st å i k ö och v ä nta p å sin tur. Tr ä ning ä r viktigare ä n match. - Å ka skridskor, st å p å r ä tt ben vid skott och teknisk skicklighet i h ö g fart ä r individuella f ä rdigheter som ska n ö tas in i stigande sv å righetsgrad och ä r f ö ruts ä ttningen f ö r att bli en bra ishockeyspelare. - Viktigare ä n matcher! 10 GODA RÅD OM UNGDOMS HOCKEY!

10 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 10 Utrustningstips för våra lirare  Hjälm  Klubba  Skridskor  Övriga skydd

11 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 11 Idrotten får aldrig bli viktigare än barnen Publicerad kl 15:26, 15 dec 2007 av Rooney Jerrevång

12 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt 12 LHC U10:2 Nu kör vi, en ny säsong hägrar!


Ladda ner ppt "Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets."

Liknande presentationer


Google-annonser