Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets."— Presentationens avskrift:

1 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 1 LHC U10:2 Säsongen 2009-2010

2 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 2 Head Coach Niclas Sjölund Team Manager Ola Severinsson Målvaktstränare: Jan Lindström LHC Team-00 Grupp 2, Organisation Assisterande TM Johan Gidby Matrerialare/Skridskoslip Ulrik Kronström,Robert Gyllander, Benny Andersson “Föräldrar på is” Henrik Aldenrud, Rickard Johansson Team-00 Våra Hockey Killar & Tjejer Grupp 2 Assisting Coaches Andreas Kreü, Fredrik Forslund, Robin Meyer, Veronica Johansson Informationsansvarig Web Peter Knuthammar Sekretariatsansvariga ?????? Cup-Generaler Team Sportia Cup etc.?????? Kiosk General Magnus Ginning LHC Team-00, Grupp 1 & 2: General Manager, Åsa Torin Festivitetsgrupp Vakant Läkare/Ortoped Torsten Schepull

3 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 3 Jim Brithéns arbete  Hjälpa till att strukturera och planerar LHC’s ungdomsverksamhet  Hans arbete har utmynnat i –En samordnare i varje årskull (Åsa Torin) –Säsongsplanering utifrån LHC’s verksamhetsplan –Gemensam ledarpolicy inom LHC ungdom

4 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 4

5 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 5

6 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 6 Säsongsplanering  Isträning 2 gånger/vecka i Ljungsbro  Fysträning = Uppvärmning 1 gång/vecka innan ispass  Poolspel – 3 fasta poolspelslag/grupp (6st U10 lag)  Cuper – spelare ska erbjudas att delta i minst en cup  Team Sportia Cup – egen cup (delta med 2 lag/grupp)  Arbete – kiosk, reklamutdelning Cloetta Center osv.  Sponsorer välkomnar vi!

7 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 7 TEAM SPORTIA CUP  Alla föräldrars hjälp behövs  En huvudansvarig/ansvarsområde  Olika ansvarsområden att skriva upp sig på –Cupledning – Extra viktigt –Marknads/sponsorgrupp –Web/hemsida –Domaransvariga –Lagvärdar –Mat/logi/städgruppen –Huvudsekretariat –Matchsekretariat –Sjukvårdsgrupp –Lotteri/kringarrangemang –Ledarfik

8 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 8 Praktiska önskemål vid träning  Låt spelarna/barnen försöka klara sig själva i omklädningsrummet –De kan mer än vi tror –Vi ber gärna om hjälp med skridskoknytning när det behövs  Mat är bra! –Mat/Mellis innan träning (energi) –Oboy/drickyoghurt samt banan efter träning (påfyllning)  Kom i tid –Byt om tillsammans med lagkompisarna –Duscha efter träningarna  Målvakter –2-4 st/träning –Informeras innan eftersom de behöver extra tid för att få på sig alla skydd

9 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 9 D å kan alla spela ishockey! Byt ist ä llet f ö r k ö p! - Ska man h ä nga med i m ä rkeshysterin s å kan det bli dyrt att prova p å ishockey. Se ist ä llet till att klubben ordnar bytesdagar eller hyr ut utrustningspaket f ö r s ä songen. Prova p å alla positioner - L å t alla prova p å alla positioner i laget. L å s inte ungdomarna som back, center eller ytterforward redan fr å n b ö rjan. Rulla runt i femmorna - en elitspelare kan spela var som helst! Visa respekt! - Ishockey inneb ä r fairplay ! Visa respekt f ö r regler, domare, motspelare och ledare. Spela juste! Inga matcher vinns i utvisningsb å set. Inga toppningar och taktiska system - Spela utan taktik och spelsystem. L å t ungdomarna anv ä nda sin egen fantasi och utvecklas p å sina egna vilkor. L å t dem vara d ä r pucken ä r - det ä r f ö r puckens skull de kommit! Matcher ska inte vara gravallvarliga - Matcher ska vara kul. En omv ä xling i tr ä ningsvardagen. Inte n å got gravallvarligt! Ö s p å fram å t -ungdomar ä r kreativa och gillar att prova p å. L å t dem leka sig till framg å ng. F ö r ä ldrar st ö ttar och ger f ö ruts ä ttningar - F ö r ä ldrar ska aldrig l ä gga sig i och pressa p å. Kom ih å g att 1 av 5 ungdomsidrottare i landet upplever f ö r ä ldrars engagemang i deras idrottande som negativt. Skjutsa, fixa utrustning,tr ö sta, finnas till - ja, visst ! Hockey ska vara kul - Skippa taktiken, skit i spelsystem, l å t dem jaga pucken. Alla vill v ä l ha pucken - ingen g å r v ä l till tr ä ningen och matchen f ö r att f ö rsvara sig? L å t g ä rna ungdomarna tr ä na sj ä lva s å mycket som m ö jligt. - Egna spontana ö vningar ä r viktiga. Uppmuntra g ä rna till street - hockey p å parkeringsplatser och garageuppfarter i brist p å is eller spela g ä rna innebandy i alla varianter Tr ä na p å tv ä ren p å rinken - Ö va p å sm å ytor ger skicklighet och ungdomarna slipper dessutom st å i k ö och v ä nta p å sin tur. Tr ä ning ä r viktigare ä n match. - Å ka skridskor, st å p å r ä tt ben vid skott och teknisk skicklighet i h ö g fart ä r individuella f ä rdigheter som ska n ö tas in i stigande sv å righetsgrad och ä r f ö ruts ä ttningen f ö r att bli en bra ishockeyspelare. - Viktigare ä n matcher! 10 GODA RÅD OM UNGDOMS HOCKEY!

10 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 10 Utrustningstips för våra lirare  Hjälm  Klubba  Skridskor  Övriga skydd

11 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 11 Idrotten får aldrig bli viktigare än barnen Publicerad kl 15:26, 15 dec 2007 av Rooney Jerrevång

12 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt 12 LHC U10:2 Nu kör vi, en ny säsong hägrar!


Ladda ner ppt "Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets."

Liknande presentationer


Google-annonser