Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Bättre varnar Business Bureau för senaste bluff forsaken.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Bättre varnar Business Bureau för senaste bluff forsaken."— Presentationens avskrift:

1 Bättre varnar Business Bureau för senaste bluff forsaken

2 Bedragare sova aldrig, det verkar och Better Business Bureau vill vara säker att konsumenterna resten lätt i vetskap om att de inte har fallit för de senaste systemen. Här är några av de senaste bedragaren tomter som har kommit till ljuset: — Den falska FTC konsumenternas klagomål anmälan Ett senare försök att phish för konsumenternas personliga och bankinformation är i form av en Federal Trade Commission "Anmälan av konsumenternas klagomål." Det mejla meddelandet levereras komplett med en riktigt snygg FTC logotyp. Meddelandet anger att ett klagomål har lämnats in mot ditt företag, som kräver dig att svara på anklagelserna. En länk som du uppmanas att klicka på för att ladda ner en PDF av klagomålet är faktiskt en länk till skadlig kod som kommer att skanna din dator för personlig information. Meddelandet bör tas bort utan att någon av länkarna som klickade på. Kom ihåg att vem som helst kan kopiera och klistra logotyper på deras e-post för att få dem att verka officiella. Oväntade e-postmeddelanden som innehåller länkar är alltid misstänksamma. Prova googla organisationen, med hjälp av den exakta ordalydelsen i mailet. Detta kan ofta avslöja varningar som har bokförts om bluff. Kom också ihåg att ordet blir om en specifik bluff e, förövarna kommer att göra ändringar så att meddelandet inte läsa exakt som en som har konstaterats. — "Fri rättegång erbjuder" som har förbehåll Ibland en produkt eller tjänst som påstår sig ha en fri rättegång erbjudande kommer hamna kostar konsumenten riktiga pengar. Det beror på att det kan finnas dolda tidsfrister eller avgifter på "erbjudande". Konsumenten måste brukar ta några åtgärder för att avbryta med företaget. Inte göra det är en överenskommelse att köpa fler produkter eller tjänster. Oärliga företag gör det svårt för konsumenten att avbryta. Bedragare sova aldrig, det verkar och Better Business Bureau vill vara säker att konsumenterna resten lätt i vetskap om att de inte har fallit för de senaste systemen. Här är några av de senaste bedragaren tomter som har kommit till ljuset: — Den falska FTC konsumenternas klagomål anmälan Ett senare försök att phish för konsumenternas personliga och bankinformation är i form av en Federal Trade Commission "Anmälan av konsumenternas klagomål." Det mejla meddelandet levereras komplett med en riktigt snygg FTC logotyp. Meddelandet anger att ett klagomål har lämnats in mot ditt företag, som kräver dig att svara på anklagelserna. En länk som du uppmanas att klicka på för att ladda ner en PDF av klagomålet är faktiskt en länk till skadlig kod som kommer att skanna din dator för personlig information. Meddelandet bör tas bort utan att någon av länkarna som klickade på. Kom ihåg att vem som helst kan kopiera och klistra logotyper på deras e-post för att få dem att verka officiella. Oväntade e-postmeddelanden som innehåller länkar är alltid misstänksamma. Prova googla organisationen, med hjälp av den exakta ordalydelsen i mailet. Detta kan ofta avslöja varningar som har bokförts om bluff. Kom också ihåg att ordet blir om en specifik bluff e, förövarna kommer att göra ändringar så att meddelandet inte läsa exakt som en som har konstaterats. — "Fri rättegång erbjuder" som har förbehåll Ibland en produkt eller tjänst som påstår sig ha en fri rättegång erbjudande kommer hamna kostar konsumenten riktiga pengar. Det beror på att det kan finnas dolda tidsfrister eller avgifter på "erbjudande". Konsumenten måste brukar ta några åtgärder för att avbryta med företaget. Inte göra det är en överenskommelse att köpa fler produkter eller tjänster. Oärliga företag gör det svårt för konsumenten att avbryta.

3 Detta kan göras genom att dölja villkoren för erbjudandet i mycket liten typ, stämma förmarkerade sign-up lådor som standard inställning eller sätta alltför stränga villkor på återvänder och avbokningar som gör det nästan omöjligt att stoppa leveranser och fakturering. Dessa tips kan hjälpa dig att utvärdera en fri rättegång erbjuda: Skydda dig själv genom att forska i företag på nätet för att se vad andra kunder har att säga om dem. Titta noga på erbjudandet att ta reda på villkoren. Kan inte hitta dem? Då inte registrera dig. Klocka för förmarkerade rutor som kan ge företaget grönt ljus att fortsätta förbi den gratis varuprover. Markera din kalender så du inte glömmer att avbryta innan tidsfristen är över. Läs noggrant för information om hur du avbryter framtida transporter eller tjänster. Se om du kommer att behöva betala något och vad tiden är. Detta kan göras genom att dölja villkoren för erbjudandet i mycket liten typ, stämma förmarkerade sign-up lådor som standard inställning eller sätta alltför stränga villkor på återvänder och avbokningar som gör det nästan omöjligt att stoppa leveranser och fakturering. Dessa tips kan hjälpa dig att utvärdera en fri rättegång erbjuda: Skydda dig själv genom att forska i företag på nätet för att se vad andra kunder har att säga om dem. Titta noga på erbjudandet att ta reda på villkoren. Kan inte hitta dem? Då inte registrera dig. Klocka för förmarkerade rutor som kan ge företaget grönt ljus att fortsätta förbi den gratis varuprover. Markera din kalender så du inte glömmer att avbryta innan tidsfristen är över. Läs noggrant för information om hur du avbryter framtida transporter eller tjänster. Se om du kommer att behöva betala något och vad tiden är.

4 — Skuld samling bedrägerier Bedragare har kallat konsumenter som nyligen hävdade konsumenten skulle bli arresterad i en nära framtid om de inte remittera betalning för en avlöningsdag lån tas ut månader eller år innan. Vanligtvis dessa lån inte var någonsin tagit och bedragare förlitar sig på att konsumenten har en defekt minne. Dock enligt uppgift människor har fått betala hundratals dollar, skrämda av utsikterna till gripandet. Scammers kan kräva upprepade gånger hemma eller på jobbet för att pressa potentiella offer att betala.En variant på denna bluff är en där den som ringt lämnar ett meddelande där de påstår sig vara en inkassobyrå. Offret appeller numrera och instrueras att ange sitt personnummer i ett automatiserat system. Bedragare kan då vill den som ringer att göra en omedelbar betalning via bankkontoinformation som de sedan har (tillsammans med personnummer) att lura ytterligare offer. Fråga alltid efter officiell dokumentation av en skuld som du är osäker på. Om du har bekräftat att ett samtal är legitim, lämna aldrig ut personlig information via telefon. Rapportera missbruk samtal till Federal Trade Commission. Försök att betala den verksamhet som du är skyldig pengar till direkt i stället för genom en tredje part. Konsumenterna kan skydda sig mot ständiga angrepp av scammers' system vid undertecknande upp för Better Business Bureaus tips på BBBS nationella hemsida finns på www.bbb.org/us/, eller genom att besöka BBB'S Facebook-sida. För frågor eller funderingar kring området företag, kontakta din lokala BBB på (800) 856-2417 eller besök vår webbplats på www.kansasplains.bbb.org.www.kansasplains.bbb.org — Skuld samling bedrägerier Bedragare har kallat konsumenter som nyligen hävdade konsumenten skulle bli arresterad i en nära framtid om de inte remittera betalning för en avlöningsdag lån tas ut månader eller år innan. Vanligtvis dessa lån inte var någonsin tagit och bedragare förlitar sig på att konsumenten har en defekt minne. Dock enligt uppgift människor har fått betala hundratals dollar, skrämda av utsikterna till gripandet. Scammers kan kräva upprepade gånger hemma eller på jobbet för att pressa potentiella offer att betala.En variant på denna bluff är en där den som ringt lämnar ett meddelande där de påstår sig vara en inkassobyrå. Offret appeller numrera och instrueras att ange sitt personnummer i ett automatiserat system. Bedragare kan då vill den som ringer att göra en omedelbar betalning via bankkontoinformation som de sedan har (tillsammans med personnummer) att lura ytterligare offer. Fråga alltid efter officiell dokumentation av en skuld som du är osäker på. Om du har bekräftat att ett samtal är legitim, lämna aldrig ut personlig information via telefon. Rapportera missbruk samtal till Federal Trade Commission. Försök att betala den verksamhet som du är skyldig pengar till direkt i stället för genom en tredje part. Konsumenterna kan skydda sig mot ständiga angrepp av scammers' system vid undertecknande upp för Better Business Bureaus tips på BBBS nationella hemsida finns på www.bbb.org/us/, eller genom att besöka BBB'S Facebook-sida. För frågor eller funderingar kring området företag, kontakta din lokala BBB på (800) 856-2417 eller besök vår webbplats på www.kansasplains.bbb.org.www.kansasplains.bbb.org


Ladda ner ppt "Bättre varnar Business Bureau för senaste bluff forsaken."

Liknande presentationer


Google-annonser