Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föräldramöte den 17 jan 2014 Välkomna!. Säsongen 2013 - Resumé Säsongen 2014 -S:t Eriks cupen & Träningsupplägg Kallelser och kalender Cuper 2014 - Bosön.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föräldramöte den 17 jan 2014 Välkomna!. Säsongen 2013 - Resumé Säsongen 2014 -S:t Eriks cupen & Träningsupplägg Kallelser och kalender Cuper 2014 - Bosön."— Presentationens avskrift:

1 Föräldramöte den 17 jan 2014 Välkomna!

2 Säsongen Resumé Säsongen S:t Eriks cupen & Träningsupplägg Kallelser och kalender Cuper Bosön - Roslagscupen - Dana cup Ekonomi Sponsring Lagroller för föräldrar Övriga frågor AGENDA

3 Kort presentation Täby FK modell - Alla lag Huvudtränare Ass. Tränare Lagledare Administratör Kassör Patrik Liljegren, Isac Stenborg, Robban Edholm Carina Östlund, Ulf Elmgren, Cathrin Sandgren Pelle Almgren & Patrik Höglund Anders Sandgren Anneli Edholm

4 Året som gick - en tillbakablick Från IFK till TFK Träningarna Sanktansäsongen Cuperna Summering

5 Träningsupplägg ggr/vecka -Just nu = Söndag (inne), Tis & Tors -Säsong= ? Tis & Tors, varav Tis obligatorisk -Måndagar = Löpträning ersätter Söndagarna -(Matcher = Lör, Sön (kan bli någon veckodag)) -X-pass på fredagar = frivilligt -Träningar fram till v24, därefter frivillig träning fram till v27 -träningsstart v33 fram till nov/dec där vi har 1 månads tränings- och matchuppehåll för återhämning -Individuell och lagträning, blandat och nivåindelat -Fortsatt rollträning, Mv/back, Back, YM, MM/F -7- manna spel, 9-manna träningsmatcher till hösten -Fokus när vi tränar – Fotboll ska vara kul!

6 S:t Eriks Cupen -3 lag anmälda, 2 lag i Lättserien & 1 lag i Medelserien -24 spelare i dagsläget -Försöker vara 10 spelare per match, vilket kan innebära 30 spelare per helg…. -Kommer att bli dubbleringar för den som vill… -Matchdagar är företrädesvis Lör & Sön Rörande kallelser Kallelse till match skall besvaras senast 6 dagar innan match. Påminnelse går ut dagen innan dead-line till de som inte svarat. Vid behov kallas extra spelare in. Den extra kallelsen skall besvaras inom ett dygn, sedan går frågan vidare till nästa spelare på tur.

7 Cuper 2014

8 Gemenskap och utveckling, cuper och läger

9 NamnDatumAntal lag Antal spelare Svårighetsgr adKriterier Täbyblixten26-jan-1411x8SJa 01-feb-1422x8LJa Vintercupen15-feb-1411x9NANej Bosön15-16 mars ALLA Alla anmälda garanteras plats Boys Spring Cup28-30 mars x10LNej Vårcupen12-13 April x10NAJa Attundacupen4-6 april x10NANej Ellas Vårpokalmaj-1411x10LJa Roslagscupen13-15 juni 20142ALLANAAlla anmälda garanteras plats DANA cup21-26 juli x10(11?)NAJa Österåkerscupen Mitten av augusti x10NANej Oktoberpokalen (ev 9 manna) Mitten av oktober x10LNej Ellas höstpokal(ev. 9- manna)okt-1411x10LJa Vintercup?22x9NANej

10 Bosön 8-9 mars inkl övernattning Ankomst Lördag 9:00 Avresa Söndag 13:00 efter avslutad lunch Barnen bor i fyrbäddsrum Helpension ingår Idrottshall/pool 6 timmar ingår Träningsmatch i vinnarhallen Lördag & Söndag 4st tränare övernattar på Bosön 1120 kr/spelare

11 Roslagscupen Juni Övernattningscup. 2 lag anmälda. Lagaktivitet. Alla kallas och alla bör deltaga, i mån av möjlighet. Förläggning sker i Gimo, Alunda, Österbybruk och Östhammar på skolor. Föräldrar och andra anhöriga som vill övernatta i kommunen kan få information genom att klicka på ”Boende” på Roslagscupens hemsidas första sida. Spel från kl fredag till söndag eftermiddag. Huvudarena är Gimo Idrottsplats med 11-, 9-, 7- och 5-mannaplaner. Matcherna är fördelade på 9 arenor runt om i kommunen, Almo, Alunda, Ekeby, Film, Gimo, Harg, Norrskedika, Österbybruk och Östhammar. Man får själv transportera sig mellan boendet och spelplatserna, bil erfordras i flesta fall. Deltagaravgifter ska inbetalas senast den 16 maj 2014 och finns enligt följande alternativ: A Med övernattning på skolan: 800 kr per deltagare även ledare. För de lag som önskar övernattning på skola ingår logi, 6 st måltider, disco, t-shirt samt medalj. Deltagarna medför själva liggunderlag, sovsäck, luftmadrass eller dylikt. Max 90 cm bred sovplats per person, 1 ledare per lag ingår gratis B Utan övernattning; 100 kr/spelare, t-shirt och medalj ingår samt disco.

12 § Dana Cup juli På måndagkvällen den 21 juli sker en gemensam invigning och cupen startar sedan tisdag den 13 juli. Lagen indelas i grupper om fyra eller fem lag, där alla spelar mot varandra i en enkelserie. Matchtid 2*20 minuter (2*30 i finalen). De två bästa lagen i varje grupp går vidare till A- slutspel, som spelas efter cupsystem (utslagningsmetoden). Övriga lag går vidare till B-slutspel som också spelas enligt cupsystem. Finalerna i A- resp B-slutspelet spelas på Fredag

13 -10 spelare enligt kriterier för denna cup. -Kostnad ca kr per spelare - Participation in the Dana Cup. - Free transport on Dana Cup’s bus system. - Free admission to swimming. - Free admission to Hjørring´s museums. - Free admission to the Dana Cup event area. - Free admission to Dana Cup´s discotheque. - Discount to Fårup Summerland. - Discount to North Sea Oceanarium. -Boende, 4-bädds stuga på Hirtshals Camping. 460 DKK/natt inkl el. -Incheckning 20 eller 21 juli och utcheckning 25 juli

14 Ekonomi

15 Kommentarer Vi vill erbjuda möjlighet att spela många cuper för alla spelare för att främja utveckling och intresse Från och med i höstas tar vi betalt 100:- för varje deltagare i cuperna Trots det går fotbollsverksamheten back knappt 500:- / spelare(Totalt 24 spelare) Fikaförsäljningen täcker upp en stor del av underskottet Dock finns inga ekonomiska resurser kvar för att sponsra träningsläger / övernattningscuper Frågor Ska killarna bidra via försäljning (föreningsväskan, ljus m.m.)? Ska vi arrangera cup i höst efter Sanktans slut? Fler sponsorer? God ekonomi överlag – vill vi stärka upp lagkassan för att bidra till kostnader runt träningsläger, övernattningscuper o.dyl.?

16 Sponsring Erbjudandet till VTS hushållIntäktKöptillf.summa intäktSponsring TFKNettoMarginalRoi ?? 0,75 32 köpstarka familjer köper en: Familjepizza , , Fotbollagets umgängeskrets i området ytterligare: 64 familjer , , Potential , , Erbjudandet till tex Dragonen ,25 Veckohandlar Bekantas inköp Potential

17 Lagroller för föräldrar Fika:Dorit och Calle Rasch Närvarokort:Anders Sandgren Fysträningar:Niklas Nordblom Ekonomi:Anneli Edholm Festansvarig: Niklas Nordblom och Patrik Höglund

18 Övriga frågor ?

19 Tack för Er tid!


Ladda ner ppt "Föräldramöte den 17 jan 2014 Välkomna!. Säsongen 2013 - Resumé Säsongen 2014 -S:t Eriks cupen & Träningsupplägg Kallelser och kalender Cuper 2014 - Bosön."

Liknande presentationer


Google-annonser