Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

09.00Morgonkaffe/te med smörgås 09.30Mötets öppnande Upprop och fastställande av röstlängd Val av rösträknare, 2st 09.45Utvärdering av beslut tagna på.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "09.00Morgonkaffe/te med smörgås 09.30Mötets öppnande Upprop och fastställande av röstlängd Val av rösträknare, 2st 09.45Utvärdering av beslut tagna på."— Presentationens avskrift:

1

2 09.00Morgonkaffe/te med smörgås 09.30Mötets öppnande Upprop och fastställande av röstlängd Val av rösträknare, 2st 09.45Utvärdering av beslut tagna på 2010 års Ungdomsforum 10.15Information från UK 11.30Information från Södermanlands FF 12.00Lunch 13.30Inför Beslutstimmen 13.45Beslutstimmen 14.00Henrik Lanner-ledarskapet 15.00Utdelning Fair Play priser 15.30Tack för denna gång! AGENDA UNGDOMSFORUM 2011

3 Denna utvärdering skickades ut till alla ungdomsföreningar per e-post och ca 20 svar inkom totalt. 1.Fogis gäller som matchkallelse från 14årBra 18 stDåligt 1st Bör gälla alla serier från 5-manna och uppåt (5st har svarat så). Smidigt och bra. Bra med ett ställe för alla matchtider/domare. Viktigt är dock att kontakta motståndare vid eventuella ändringar och att rutin finns och följs vid matchflytt. Borde gälla från 12 år. Bra om det gäller alla åldrar. Hoppas det gäller även domare framöver. Fungerat mycket bra. Alla vill i alla fall ha på mejl vilket inte borde behövas. UTVÄRDERING AV BESLUT TAGNA VID 2010 ÅRS UNGDOMSFORUM

4 2. Anmälan till samtliga serier/sammandrag till SöFFBra 19stDåligt Bra med den överblick det ger om man behöver slå ihop eller dela serier. Bra med enhetlig hantering. Viktigt att det kommer ut ordentliga kontaktuppgifter för varje lag då det ofta sker förändringar. Detta kanske blir bättre om allt anmäls centralt. Lätt att komma ihåg. Bra med allt på ett ställe. Bra, men i sammandragen blev det lite knöligt när man skulle efteranmäla. Fungerat suveränt! UTVÄRDERING AV BESLUT TAGNA VID 2010 ÅRS UNGDOMSFORUM

5 3. Möjlighet att välja lätt och svår serieBra 19stDåligt 1st Viktigare att ha nära till matcherna, speciellt för de yngsta. Kvaliteten på lagen är ändå väldigt varierande oavsett om man valt lätt eller svår grupp. Jämna matcher utvecklar spelarna mer. Det är jätteviktigt att kunna nivåanpassa lagen. När det gäller P99 var det ingen bra idé med slutspel på hösten, för dåligt med matcher, för kort tid för planering, för kort uppehåll. Ledare/tränare/kansli vill också kunna ha ledigt. Även bra att ha möjlighet att byta serie om man ser att det är väldigt ojämnt mellan lagen. Mycket bra! Bra att möjligheten finns. Bra om man är realistisk och vill utveckla all fotbollsutbildning för våra ungdomslag. Bra möjlighet, men den egna bedömning på det egna laget blir svår och därav några av de felaktiga lagplaceringarna. UTVÄRDERING AV BESLUT TAGNA VID 2010 ÅRS UNGDOMSFORUM

6 4. Fair Play ligor från 14 årBra 15stDåligt 2st Bra initiativ men hur efterlevs detta i praktiken? Vissa verkar nästan få säga vad de vill utan att det renderar några kort från domaren, begreppet nolltolerans blir nästan löjeväckande. Förbundet har agerat kraftfullt på seniornivå men vad gör man åt problemen i ungdomsfotbollen? Frågan är hur rättvist det blir i så låga åldrar då kvalitén på föreningsdomarna är synnerligen varierande och därmed hur de bedömer olika situationer. Kunde gälla från 12 år., Kan även gå lägre ner i serierna. Roligt om de kunde uppdateras under säsong. Äntligen! Varför man inte pejlat av samhället och ungdomars språk tidigare är en gåta. Ledarna bör genomgå en etik och moral utbildning. UK skulle kunna agera snabbare vid upprepade incidenter från lag/ledare som missköter sig. Kanske en representant från SöFF på alla sammandrag. Knattedomarutbildning är något som vi vill ha. Vi har haft några incidenter i år och tycker det är bra att det redovisas. UTVÄRDERING AV BESLUT TAGNA VID 2010 ÅRS UNGDOMSFORUM

7 5. Matchvärd i 9-manna Bra 17stDåligt 2st Bra initiativ, räcker i de flesta sammanhang. Bra att ”öva” inför 11-manna där det känns viktigt och bra. Kan kännas lite överambitiöst med matchvärd, räcker med ledare. Sällan man ser någon, det känns rätt bra att träffa en matchvärd och bli anvisad omkl rum mm när man kommer som bortalag. Bör vara obligatorisk även på 7-manna kanske i ”mindre” skala men att ta emot motståndarna och domaren för att underlätta för ledarna som då kan ställa krav på föräldrarna. Fungerar inte på många matcher men tanken är bra. Om alla föreningar kunde förstå vad matchvärden har för funktion och att den används på rätt sätt med tanke på alla allvarliga incidenter det varit i år. Onödigt. Inte många som har det. Man borde klara detta även på sammandrag och 5-7-mannaspel. Fungerat sådär, vissa geografiska områden är till och med undermålig årscupen spelas på samma sätt som övriga sörmlandscuper. Bra 6stDåligt 0st Bra att tillåta kombinerade lag att delta. UTVÄRDERING AV BESLUT TAGNA VID 2010 ÅRS UNGDOMSFORUM

8 INFORMATION FRÅN UK  Idébanksfrågor-beslut vid UKs planeringeringsresa i oktober  Frågorna arkiveras  Spel över länsgränserna- Nej  Regel för hur lång tid man har på spelplanen inför matchstart- Nej  Sammandrag för 8- åringar två på våren tre på hösten- Nej  Sörmlandscupens arrangörskap- Som tidigare  Ranking/seedning vid lottning av Sörmlandscupen- Nej  Alla serier/sammandrag administreras av SöFF- Nej  Vid ev. slutspel P15/P16 spelas tillsammans- Nej  Elektroniska domarrapporter ska gälla även för 9-manna Nej

9 INFORMATION FRÅN UK  Idébanksfrågor-beslut UK Resor bör begränsas inom zonen vid serie/sammandrag UK beslutade Att: Avslå önskemålet. Avgift vid seriebyte i 9-manna och 11-manna spel UK beslutade Att: Godkänna att avgift tas ut och att den är samma som återtagen serieanmälan. Fram till den 15/3 kostar det enkel anmälningsavgift och efter 16/3 dubbel anmälningsavgift. Sommaruppehåll ska vara mellan den 8/7 och 6/8 UK beslutade Att: Godkänna Regional serie F15,16 och 17 år UK beslutade Att: Godkänna ett eventuellt samarbete med Västmanland kring flickor 16 samtidigt som frågan om F15 förs vidare till det regionala mötet i Örebro i december. Vid Sörmlandscupsfinal hur hanterar vi avhopp i finalen? UK beslutade Att: Inte införa någon ny regel.

10 INFORMATION FRÅN UK Seriespel Futsal UK beslutade Att: Bakgrundsjobb till 2012/2013 för ett av UKs tre mål. Gästspel av Distriktsförbundskaptener hos föreningar UK beslutade Att: Godkänna förslaget och skicka vidare frågan till TeK som har mandat att ta beslut i frågan. Återinföra Zoninstruktörer i varje Zon som genomför Zonträningar UK beslutade Att: Godkänna förslaget och skicka vidare frågan till TeK som har mandat att ta beslut i frågan. Regler för 9-mannalag som spelar divisionsspelet. UK beslutade Att: I möjligaste mån få till renodlade serier med samma spelform. Anmälningsavgift för 2012 UK beslutade Att: Förändra anmälningsavgifter enligt följande: 5-manna 350 kr 7-manna 500 kr 9-manna 750 kr och 11-manna kr.

11 INFORMATION FRÅN UK Verksamheten 2012  UKs 3 mål för SöFF ska erbjuda Futsalserier 2012/2013 för flickor och pojkar år i rena åldersgrupper. Seriespelet ska pågå mellan 15/11-15/12 och 15/1- 15/2. Målsättningen är att totalt 40 lag deltar. 2. Erbjuda organiserad prova på verksamhet för årskurs 1 (barn födda -04) i skolan, som genererar nya utövare, 100 pojkar och 50 flickor. 3. För Landslagets Fotbollsskola öka antalet nya föreningar med 5 st. och antalet barn med 250 st. för  SvFF 4 föreningsutvecklingsmål 1. Att minst 60 % av alla barn- och ungdomsföreningar senast 2013 har en plan för ledarförsörjning. 2. Att minst 60 % av alla barn- och ungdomsföreningar senast 2013 har en ”levande” policy som är framtagen med stor delaktighet och som bygger på FSLL. 3. Att minst 60 % av alla barn- och ungdomsföreningar senast 2013 har en verksamhetsplan till grund för sitt arbete. 4. Senast 2013 ska minst 60 % av föreningarna ha genomfört utbildningar i Idrottens föreningslära (IFL).

12 INFORMATION FRÅN UK Verksamheten 2012  Kartläggning av barn- och ungdomsföreningar i Södermanland  Föreskrifter 9-manna, mått, mål- och bollstorlek  Spelarlegitimation för Pojkar 16 och 17 år  Resultat och händelserapportering  Alla ansvarar för att resultatet rapporteras in snabbt!  I 9-manna ansvarar hemmalaget för att matchrapporten skickas in till förbundet.  I 11-manna gör domaren händelserapporteringen direkt i Fogis. OBS! Föreningens skyldighet att domaren är inlagd på matchen.  Fair Play utbildning  LFS föreningsanmälan senast 16 april  Fotbollens Spela Lek & Lär

13 INFORMATION FRÅN SÖDERMANLANDS FF Vad händer i Förbundet?  Sörmlandsmodellen  Förbundsforum  Svealand Ungdom  Flickprojektet  Samarbete SöFF/Sisu  Idrottslyftet år 5  Förbundsledare 2015  Domarkommittén  Farmarklubbs- och utlåningsavtal

14 Alla föreningar i Södermanland har möjlighet att skicka in förslag på förändring/förbättring genom vår idébank. De förtroendevalda i zoner och ungdomskommitté får också lägga in förslag på förbättringar/förändringar. Alla dessa förslag behandlas sedan på en planeringskonferens. Utvalda förslag tas sedan med till Ungdomsforum där vi är idag. De beslut som fattas av Er på Ungdomsforum idag måste redovisas på SöFFs representantskapsmöte den 7 december på MunktellArenan i Eskilstuna. Där fattas de formella besluten kring de förslag som Ungdomsforum presenterar. Därefter skrivs de nya reglerna in i Tävlingsbestämmelserna och Representationsbestämmelserna. OBS! Varje förening har 1 röst vardera samt UK representanter har 1 röst vardera. Föreningar Idébank Föreningar Idébank Ungdomsforum ”Repskapet” Tävlings bestämmelser Tävlings bestämmelser BESLUTSGÅNGEN UNGDOMSFORUM 2011 Planerings- konferens Planerings- konferens

15 IDÉBANKEN Södermanlands FF/Ungdomskommitté ser fram emot att löpande under året få ta del av era tankar, synpunkter och idéer som utvecklar och inspirerar ungdomsfotbollen. Varje ”inlägg” kommer att besvaras av Ungdomskommittén på Ungdomsforum. Insändare:Kontaktuppgifter tel, mail: Föreningstecknare:Kontaktuppgifter tel, mail: Förening: Lämnas in senast 20/9 till: Södermanlandsfotboll förbund/ Viveca Sjöberg , fax Rademachergatan 34, Eskilstuna mail:

16 BESLUTSTIMMEN På Ungdomskommitténs planeringskonferens den 6-9 oktober 2011 diskuterades alla förslag som kommit in till SöFF genom idébanken. 10 punkter valdes ut, dessa ska nu diskuteras. Röstning kan bli aktuell och röstlängd fastställs vid mötets början. Totalt var det 37 röstberättigade personer på plats. 1.Ska Divisionsspelet/Utökas med en Division för pojkar enl. nedanstående: (inom parentes är nuvarande Divisionsindelning) JA 31 röster - Division 1 17 år ( Divisoin år ) - Division 2 16 år ( Division 2 15 år ) - Division 3 15 år ( Division 3 14 år ) - Division 4 14 år ( Division 4 13 år ) - Division 5 13 år ( Division 5 12 år ) - Division 6 12 år Kommentar: Att det inte skall vara så stor åldersskillnad i framför allt Div.1 Att de mindre klubbarna ofta har sina åldersgrupper i ett stort åldersspann Om det inte finns tillräckligt antal anmälda lag så förbehåller sig UK rätten att slå ihop Divisionerna

17 2, Ska Fogis gälla som matchkallelse från och med 12 år? JA 33 röster Kommentar: Att det skall vara enklare med kallelser för samtliga Samma för alla 3, Ska arrangörsskap för sammandrag gälla enl. schema för deltagande föreningarna? JA 28 röster Kommentar: Alla lag bör vara delaktiga vid arrangemanget kring sammandrag, annars blir det alltid samma föreningar som arrangerar. Förslag, att vid anmälan av lag förbinder sig föreningen till att vara arrangör av sammandrag. 4, Ska det finnas möjlighet att välja lätt eller svår serie för 10- och 11 åringar? JA 25 röster Kommentar: Det kan innebära längre resor Leder till jämnare matcher och bättre utveckling för spelarna Kan vara svårt att välja och bedöma vilken serie som passar lagetBESLUTSTIMMEN

18 5, Ska vi skifta lag inför höstens seriespel för 10- och 11-åringar enligt resultat på våren? NEJ 21 röster och Ja 12 röster Kommentar: Att det skall bli jämnare matcher (resultatmässigt) och att vi förhoppningsvis slipper stora resultat Kan innebära längre resor Att det även innebär ett merarbete för serieadministratören med ny lottning 6, Ska vi ha information- och spelordningsmöte för 12 år och uppåt? JA 22 röster Kommentar: Komma överens om speldatum och tid Presentation av UK samt Zonstyrelser samt information från dessa Mötesplats mellan ledare/tränare/ungdomsansvariga och förbundet Erfarenhetsutbyte mellan ledare/tränare/ungdomsansvariga i andra lag/klubbar 7, Vid stora resultat öka antal spelare på planen (gäller endast 5-manna) Nej 19 röster och JA 10 röster Kommentar: Att på detta sätt få jämnare matcher Att sätta in en extra spelare när man ligger under med 4 mål Att sätta in två extra spelare när man ligger under med 6 mål På motsvarande sätt minska antal spelare om målskillnaden krymperBESLUTSTIMMEN

19 8, Ska möjligheten till skoldispens finnas kvar? NEJ 20 röster Kommentar: I dagsläget ligger denna dispens utanför gällande regler för överåriga och gäller för de som går i skolan med ett år yngre med intyg från skolan, Kan istället täckas in i nuvarande dispensregler. 9, Ska det vara 3 domarsystem i Pojkar 16/17 år? NEJ 16 röster och Ja 14 röster Kommentar: Förutsatt att det finns tillgång på domare och dessa matcher tillsätts centralt Höjer statusen på serierna, Pålitligare rapportering till Fair Play Det blir dyrare för föreningarna, Bättre ordning på stökiga matcher 10, Ska uppskjuten match spelas inom 14 dagar för 12 år och uppåt? JA 25 röster Kommentar: Vid uppskjuten match så måste lagen komma överens om nytt speldatum inom 14 dagar från utsatt speldatum och meddela den nya tiden till Viveca på SöFF:s kansli. Om lagen inte kommer överens om ny tid ska Viveca på SöFFs kansli kontaktas och UK får sätta ny speltid. Har lagen inte kommit överens och meddelat Viveca inom 14 dagar så räknas matchen som ospelad och båda lagen tilldöms wo-avgift.BESLUTSTIMMEN

20 Poängkr/poäng :-/poäng :-/poäng :-/poäng :-/poäng 41-50:-/poäng Varningar och utvisningar poängsätts enligt följande skala: Varning 1 poäng Målchansutvisning 2 poäng Lindrig utvisning 3 poäng Grov utvisning 3 poäng En Fair Play avgift tas ut enligt följande: Summan av samtliga avgifter per serie fördelas enligt följande: 50 % tillfaller det lag i varje serie som efter seriens avslutning har lägst antal poäng. 30 % tillfaller det lag i varje serie som har näst minst antal poäng. 20 % tillfaller förbundet som öronmärkta pengar att användas till Fair Play-verksamhet. Skulle två eller flera lag erhålla lika få poäng, delar dessa lag på 80% av summan avgifter. Skulle två eller flera lag hamna på andra plats i Fair Play-ligan delar dessa lag på 30%. FAIR PLAY

21 Flickor Division 2 FöreningPoäng BeloppAtt betala Nykvarns SK/New Mill1x10:- / poäng10:- IFK Nyköping F.971x10:- / poäng10:- IK Viljan2x10:- / poäng20:- Gnesta FF2x10:- / poäng20:- Eskilstuna United Junior2x10:- / poäng20:- Stigtomta IF2x10:- / poäng20:- Triangelns IK2x10:- / poäng20:- Valla IF2x10:- / poäng20:- FF Södertälje3x10:- / poäng30:- Eskilstuna United F.954x10:- / poäng40:- IK Tun / IFK Nyköping5x10:- / poäng50:- DFK Värmbol7x10:- / poäng70:- Totalt: 330:- FÖRDELNING AV 330:- enl. FÖLJANDE Nykvarns SK/New Mill40% = 132:- IFK Nyköping40% = 132:- Södermanlands FF20% = 66:- FAIR PLAY

22 Flickor Division 3 FöreningPoängBeloppAtt betala Dunkers IF010:- / poäng0:- Eskilstuna United010:- / poäng0:- FF Södertälje010:- / poäng0:- Gnesta FF010:- / poäng0:- Trosa/Vagnhärad010:- / poäng0:- Vingåkers IF010:- / poäng0:- IFK Nyköping110:- / poäng10:- Hällbybrunns IF110:- / poäng10:- Åkers IF110:- / poäng10:- Hargs BK110:- / poäng10:- IK Tun110:- / poäng10:- DFK Värmbol210:- / poäng20:- Ärla/Stenkvista210:- / poäng20:- Oxelösunds IK210:- / poäng20:- Assyriska FF310:- / poäng30:- Pershagens SK410:- / poäng40:- Totalt: 180:- FÖRDELNING AV 180:- enl. FÖLJANDE Dunkers IF13 % = 24:- Eskilstuna United13 % = 24:- FF Södertälje13 % = 24:- Gnesta FF13 % = 24:- Trosa/Vagnhärad13 % = 24:- Vingåkers IF13 % = 24:- Södermanlands FF20 % = 36:-

23 Pojkar Division 1 FöreningPoäng BeloppAtt betala Trosa IF16x20:- / poäng320:- Gropptors IF17x20:- / poäng340:- Torshälla-Nyby IS19x20:- / poäng380:- Hargs BK23x30:- / poäng690:- Flens IF-Södra P.1625x30:- / poäng750:- Flens IF-Södra26x30:- / poäng780:- Katrineholms SK FK27x30:- / poäng810:- Malmköpings IF29x30:- / poäng870:- Vingåkers IF32x40:- / poäng1.280:- AL Salam40x40:- / poäng1.600:- Skogstorps GoIF47x50:- / poäng2.350:- Totalt: :- FÖRDELNING AV :- enl. FÖLJANDE Trosa IF50 % = 5.085:- Gropptorps IF30 % = 3.051:- Södermanlands FF20 % = 2.034:- FAIR PLAY

24 Pojkar Division 2 FöreningPoäng BeloppAtt betala Trosa IF0x0:- / poäng0:- Stjärnhov/Björnlunda1x10:- / poäng10:- Värmbols FC3x10:- / poäng30:- Åkers IF6x10:- / poäng60:- Triangelns IK13x20:- / poäng260:- Totalt: 360:- FÖRDELNING AV 1.260:- enl. FÖLJANDE Trosa IF50 % = 180:- Stjärnhov/Björnlunda30 % = 108:- Södermanlands FF20 % = 72:- FAIR PLAY

25 Pojkar Division 3 FöreningPoäng BeloppAtt betala Fogdö IF3x10:- / poäng30:- Gnets FF3x10:- / poäng30:- Hargs BK4x10:- / poäng40:- IK Viljan4x10:- / poäng40:- Valla IF5x10:- / poäng50:- Järna SK7x10:- / poäng70:- Katrineholms AIK9x10:- / poäng90:- Åkers IF / IFK Mariefred9x10:- / poäng90:- Vagnhärads SK10x10:- / poäng100:- Katrineholms SK FK24x30:- / poäng720:- Totalt: 1.260:- FÖRDELNING AV 1.260:- enl. FÖLJANDE Fogdö IF40 % = 504:- Gnesta FF40 % = 504:- Södermanlands FF20 % = 252:- FAIR PLAY

26 Pojkar 15 FöreningPoäng BeloppAtt betala Värmbols FC9x10:- / poäng90:- IFK Nyköping11x20:- / poäng220:- Nykvarns SK11x20:- / poäng220:- Gnesta FF12x20:- / poäng240:- Oxelösunds IK14x20:- / poäng280:- Syrianska Eskilstuna16x20:- / poäng320:- Hällbybrunns IF16x20:- / poäng320:- IFK Eskilstuna19x20:- / poäng380:- Malmköpings IF20x20:- / poäng400:- Skogstorps GoIF20x20:- / poäng400:- Eskilstuna City FK21x30:- / poäng630:- Totalt: 3.500:- FÖRDELNING AV 3.500:- enl. FÖLJANDE Värmbols FC50 % = 1.750:- IFK Nyköping15 % = 525:- Nykvarns SK15 % = 525:- Södermanlands FF20 % = 700:-

27 Pojkar 14 Kvalificierande FöreningPoäng BeloppAtt betala Trosa IF6x10:- / poäng60:- Eskilstuna City FK7x10:- / poäng70:- FF Södertälje7x10:- / poäng70:- IK Viljan8x10:- / poäng80:- Triangelns IK8x10:- / poäng80:- Värmbols FC9x10:- / poäng90:- Nyköpings BIS9x10:- / poäng90:- Syrianska FC9x10:- / poäng90:- Assyriska FF19x20:- / poäng380:- IFK Eskilstuna24x30:- / poäng720:- Totalt: 1.730:- FÖRDELNING AV 1.730:- enl. FÖLJANDE Trosa IF50 % = 865:- Eskilstuna City FK15 % = 259,50:- FF Södertälje15 % = 259,50 Södermanlands FF20 % = 346:- FAIR PLAY

28 Pojkar 14 Undergrupp FöreningPoäng BeloppAtt betala Nykvarns SK5x10:- / poäng50:- Nyköpings BIS6x10:- / poäng60:- Eskilstuna Södra FF6x10:- / poäng60:- FF Södertälje7x10:- / poäng70:- Eskilsuna City FK7x10:- / poäng70:- BK Sport9x10:- / poäng90:- Syrianska FC9x10:- / poäng90:- Skogstorps GoIF13x20:- / poäng260:- Värmbols FC14x20:- / poäng280:- Assyriska FF16x20:- / poäng320:- Homenetmen IF26x30:- / poäng780.- Al Salam SK31x40:- / poäng Totalt: 3.370:- FÖRDELNING AV 3.370:- enl. FÖLJANDE Nykvarsn SK50 % = 1.685:- Nyköpings BIS15 % = 505,50:- Eskilstuna Södra FF15 % = 505,50 Södermanlands FF20 % = 674:-

29 Årsmöte SöFF styrelse Ungdomskommittén Tävlingskommittén Domarkommittén Föreningskommittén Tekniska kommittén Jaan Kuutmann Thomas Larsson Sanna Granbeck Håkan Svenson Kansli Christian Welander Viveca Sjöberg Peter Lundh Stefan Goding Lars Elmsäter Carina Andersson Peter Lundh/Viveca Sjöberg Christian Welander Jessica Scheutz Ekonomi Erlend Stavehaug SöFF föreningar Disciplin nämnden Valberedning Revisorer

30 Jaan Kuutmann ordf. Jan – Eric Carlsson ordf. Leif Larsson ordf. Lars Klintberg ordf. Viveca Sjöberg Kansli SöFF sekreterare Viveca Sjöberg Kansli SöFF sekreterare Olle Nilsson Lisa Juszczak Lena Pettersson Nils Johansson sekreterare Roger Philipson Peter Hamnstedt kassör Lars Wiksten Gert Andersson kassör Niklas Åström Johan Lagergren Bo Widlund Leif Snell Per Sjögren Maria Larsson Bo Jonsson kassör Bo Jonsson kassör Lars- Erik Pettersson Benny Wahlberg Per Lindell Britt Andersson Fredrik Jansson Roger Gill sekreterare Hans Westerdahl kassör Hans Westerdahl kassör Elin Duan Marie Hammarbäck Tina Ohlsson Håkan Svenson Fredrich Innocenti

31 ANSVARSOMRÅDEN I UNGDOMSKOMMITTÉN  Ordförande- Jaan Kuutmann  Sekreterare- Viveca Sjöberg  Tävlingsreglemente- Viveca Sjöberg, Lars Klintberg  Serier- Viveca Sjöberg, Lars Klintberg  Ekonomi- Olle Nilsson  Zon- Olle Nilsson, Roger Philipsson & Jan-Eric Carlsson  Cup- Jan-Eric Carlsson, Fredrik Jansson  Information/Hemsida- Viveca Sjöberg  Landslagets fotbollsskola- Lena Pettersson, Lisa Juszczak & Viveca Sjöberg  Projekt- Lena Pettersson, Lisa Juszczak, Olle Nilsson och Fredrich Innocenti  Idébank- Lars Klintberg & Viveca Sjöberg


Ladda ner ppt "09.00Morgonkaffe/te med smörgås 09.30Mötets öppnande Upprop och fastställande av röstlängd Val av rösträknare, 2st 09.45Utvärdering av beslut tagna på."

Liknande presentationer


Google-annonser