Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ekerö IK Föräldramöte Team 03 2014-11-04. Introduktion och välkomna Barnen blir större och mer självgående… …hockeyn kräver mer och mer av oss alla…

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ekerö IK Föräldramöte Team 03 2014-11-04. Introduktion och välkomna Barnen blir större och mer självgående… …hockeyn kräver mer och mer av oss alla…"— Presentationens avskrift:

1 Ekerö IK Föräldramöte Team

2 Introduktion och välkomna Barnen blir större och mer självgående… …hockeyn kräver mer och mer av oss alla…

3 Agenda Laginformation Spelet Seriespel Cuper Avslutningsresa för säsongen Ekonomi Sponsring Övriga punkter Material LiveArena

4 Agenda Laginformation Spelet Seriespel Cuper Avslutningsresa för säsongen Ekonomi Sponsring Övriga punkter Material LiveArena

5 Laginformation Aktuell trupp - 27 spelare, varav 2 målvakter Målsättningar och inriktning Alla skall känna sig sedda, och vara glada före/under/efter varje sammankomst! Vi arbetar vidare med ARK - Attityd, Respekt, Konsekvens - både på och utanför is! Fortsatt fokus på individuell utveckling, samt mycket spel/spelförståelse + fri lek! Samträning med 02 Fysträning Viktigt inslag i träningen, dels för att börja känna på men även för att bygga bål/ben styrka Introducerat fr o m denna säsong. Christer (Tures pappa) håller i upplägget. Patrik Jonsson, utvecklingsansvarig EIK hockey Anställd i klubben, är med på alla lags ispass Patrik arbetar för att skapa en röd tråd i föreningen vad avser träningsinriktning och gemenskap Intern EIK-tränarutbildning en gång/månad Ansvarar för EIKs hockeycamper

6 Agenda Laginformation Spelet Seriespel Cuper Avslutningsresa för säsongen Ekonomi Sponsring Övriga punkter Material LiveArena

7 Seriespel och cuper Seriespel - Stockholm Hockey Cup (tidigare Mitt i cup) 2st U12 lag – totalt ca 45 matcher i serierna under nov-feb (uppehåll över jul/nyår) Tacklingar tillåtna fr o m denna säsong. Speltid 2 x15 min. Vår målsättning är att alla matcher skall vara så jämna som möjligt Samarbete U11 och U13 03:or erbjuds att spela matcher både med U11 (04) och med U13 (02) - i mån av ambition, tid och lust. Övrigt, cuper Egen Vikingacup helgen mars 2015 (1 dagarscup) Vi planerar i övrigt att anmäla oss till 2-3 st eftersäsongscuper under mars-april EIK kommer anordna camper under sport- och påsklovet 2015, samt även en april camp med extern tränare från Canada. Mer info under

8 Sekretariat för U12 säsongen Stockholms ishockeyförbund har vissa minimikrav för administrationen av matcher i SHC. Dessa regler och att vi har avtal med Live Arena innebär att: Vi behöver minst sex personer i sekretariatet per hemmamatch. 1.Speaker 2.Klocka 3.Musik/båsdörr 4.Skotträkning/båsdörr 5.Live Arena 6.Liverapportering (OVR)

9 Rullande schema införs Då vi inte avser att dela in laget i fasta grupperingar och därmed inte vet vem som spelar vilken match har vi beslutat att skapa ett rullande schema för samtliga föräldrar med två undantag: 1.Tränare och huvudmaterialare (Henrik, Ludde, Fredrik, Magnus samt Mattias). Skälet för det är inte att vara snäll, utan att dessa har andra uppgifter vid match… 2.Liverapporteringen (OVR) får bara skötas av namngivna och “utbildade”. Håkan och Jesper kommer att sköta samtliga hemmamatcher med backup av Brandel och Kristian Vi kommer alltså att behöva kalla fem personer per hemmamatch

10 Rutin som gäller I Sportnik, på varje hemmamatch anges vilka som bemannar sekretariatet. Schema finns även i Sportnik/filarkivet. Om man inte kan aktuellt datum ansvarar man själv för att byta med annan, bytet behöver inte meddelas. Roller är fördelade i schemat men vill man kan man byta roll inom gruppen. Man kommer att göra 5-6 pass med början på söndag och fram till mars Tänk på att: Det är SHC. Inte SHL. Ta det lugnt! Det viktigaste i matcherna är klockan, den funktionen måste fungera. Kom i tid, minst 20 minuter innan nersläpp (40 min för Live Arena) Lär av varandra och kom gärna och praktisera även om ni inte har tjänst.

11 och en vädjan… Till matchen på torsdag tyckte jag att det var magstarkt att kalla folk. Men vi behöver 5 frivilliga som vill kolla på matchen under infravärmen…

12 Agenda Laginformation Spelet Seriespel Cuper Avslutningsresa för säsongen Ekonomi Sponsring Övriga punkter Material LiveArena

13 Avslutningsresa för säsongen Avslutning i slutet av Mars Huvudalternativ – resa till Övik mars 2015 Vi planerar en resa till Övik och besöka MoDo:s 03 lag Träningsmatcher mot lokala lag inkl. MoDo Besök från ledare/tränare från MoDo Vi reser med buss alt. tåg Mer info kommer när allt är spikat Reservalternativ Extern cup med övernattning

14 Agenda Laginformation Spelet Seriespel Cuper Avslutningsresa för säsongen Ekonomi Sponsring Övriga punkter Material LiveArena

15 Ekonomi – förra säsongen Ingående saldo IntäktUtgiftResultat Overaller Sponsring, ej cup8 224 Utebliven sponsring EIK-cuper Bortacuper Domare, ej cup Material / Utrustning Föräldrafest Aktivitet / sommarpresent Kaffé på slottet5 595 Avlsutningsresa till Mora Övrigt Summa Utgående saldo - estimat

16 Ekonomi – nuläge Ingående saldo IntäktUtgiftResultat Overaller000 Sponsring, ej cup7 500 EIK-cuper000 Bortacuper Domare, ej cup Material / Utrustning Övrigt720 Summa Utgående saldo

17 Ekonomi – Rutin domare Huvuddomare ersätts med 130 kr och Linjedomare med 75kr. Olika kompletterande ersättningar kan förekomma som reseresättning, försenad matchstart, avbruten match etc. För ytterligare information se info på EIK’s hemsida Rutinerna kring betalning är enligt följande: 1: Kvitto skrivs av domare efter matchen – Viktigt att kontrollera att alla uppgifter finns på kvittot såsom pers.nr, kontonr, telefonnr mm) 2: Kvittot scannas in och mailas till lagets kassör samt Jeanette Lannermo på EIK Kansli 3: Betalning från resp lagkassa sker direkt till domarnas konton inom 48 timmar 4: Uppgifterna på domarkvittot matas in på EIK:s hemsida av kassören 5: Domarpengar från EIK Hockey återbetalas till lagets konto

18 Agenda Laginformation Spelet Seriespel Cuper Avslutningsresa för säsongen Ekonomi Sponsring Övriga punkter Material LiveArena

19 Sponsring Is/sargreklam 2014/2015 Vi har sålt isreklam som har givit laget 7 000kr och klubben 7000kr Tack till era företag som hjälpte Cuper Vi kommer att försöka sälja in sponspaket till våra cuper. Vi kommer att börja bearbeta “prisbordet” till lotteri och puckkastningen/puckkastningen Vi kommer att öka upp antalet puckar/lotter om prisbordet håller “hög status/värde i målgruppen” Tanke: Att sälja lotter/puckar INNAN cupen för att locka dit mer folk. Men ovan ställs det krav/arbete från oss Inkomster Mathem.se Vi har möjlighet att sälja 300kr rabatter till nya Mathem.se kunder för 150kr. De 150kr går oavkortat till laget Lite snabb räkning om varje spelare säljer 5st/var så blir det kr till laget Säljtävling där bästa kille vinner en kickbike, biobiljetter etc? Men ovan ställs det lite krav från oss föräldrar! Nästa steg? Övrigt Vi har fått spons på ca 60st biobiljetter till laget? Användningsområde (matchens kämpe vid cup etc, eller till träningslägret I mars? Vi är inte behov av nya overaller detta året, vad jag vet? Och om din mjukisoverall har släppt i trycket måste du ta med den till Sportextra så hjälper dom dig med nytt!!

20 Agenda Laginformation Spelet Seriespel Cuper Avslutningsresa för säsongen Ekonomi Sponsring Övriga punkter Material LiveArena Café

21 Material -Ordning och reda. Eventuellt rullande städschema för pojkarna i boden (istf fys) -Tex efter Allmis och under Allmis – ställ in backar -Ta hem och tvätta allt minst en gång i månaden -Avstädning i omklädningsrum -Ledare kvar 30 minuter efter träning -Gå gärna med ibland och ta en titt i backarna hos barnen…

22 LiveArena


Ladda ner ppt "Ekerö IK Föräldramöte Team 03 2014-11-04. Introduktion och välkomna Barnen blir större och mer självgående… …hockeyn kräver mer och mer av oss alla…"

Liknande presentationer


Google-annonser