Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Personal-utnyttjande

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Personal-utnyttjande"— Presentationens avskrift:

1 Personal-utnyttjande
TS-Pro Stressad personal Personal-utnyttjande Säljaktiviteter Öppettider TS-Pro Långa svarstider TS-Pro Teknisk beskrivning

2 Beskrivning Singel site Företag A - Lokation 1

3 Multi site Beskrivning Fgt 1, lokation 3 Fgt 1, lokation 1

4 Långa svarstider Klagar kunderna på att de får vänta länge i kö?
Klagar kunderna på att ingen svarar? Är det svårt att komma fram vid vissa tidpunkter? Är det svårt att komma fram till rätt person?

5 Avsnittet är slut Tryck ESC för meny Tryck ENTER för att börja om

6 Överbelastning » Slutsats:
Genom att omfördela personal kan överbelastningen stävjas. Att räkna ut den effektiva samtalstiden kan ge indikationer om tillräckligt med personal finns att tillgå

7 Missade samtal » Slutsats: när växeln är stängd
Här ser vi hur många samtal under en vecka som missats på grund av att växeln har varit nattkopplad. Vi ser också att 1 samtal har lagt på luren innan nattbeskedet började.

8 Missade samtal » Slutsats: vid hög belastning
Eftersom kurvan för missade samtal följer den högbelastade samtalskurvan är detta ett troligt tecken på att personalen inte har haft tid att svara. En åtgärd i detta scenario är mer personal mellan 00:00 och 03:00.

9 Kopplingar » Slutsats:
Genom att se hur ett specifikt samtal har blivit kopplat kan man strukturera om så att kunden direkt kommer till rätt person.

10 Säljaktiviteter Hur många samtal ringer säljavdelningen?
Vilka kunder har säljavdelningen ringt till? Vilka av kunderna har besvarats? Hur är samtalen fördelade i gruppen?

11 Utgående samtal » Slutsats:
Genom att gruppera en säljavdelning kan man enkelt se om säljarna har uppnått sina samtalskrav. Vi ser också enkelt hur många av samtalen som inte blev besvarade. Vi kan också se när samtalen inträffade.

12 Samtalsdetaljer » Förklaring:
Genom att klicka på textknappen kan man se detaljerad telefoninformation. Här kan man också exportera till Excel ganska enkelt.

13 Stressad personal Klagar kunderna på att de får vänta länge i kö?
Klagar kunderna på att ingen svarar? Är det svårt att komma fram vid vissa tidpunkter? Är det svårt att komma fram till rätt person?

14 Personalutnyttjande Känns det som att beläggningen på personalen är låg? När ska ring-grupperna vara bemannade? Är det svårt att komma fram vid vissa tidpunkter? Behövs mer personal?

15 Exitsamtal » Slutsats:
Många exitsamtal antyder att gruppen inte har möjlighet att besvara samtal, detta kan bero på att för lite personal finns tillgängligt i gruppen.

16 Är växeln öppen rätt tider?
Öppettider Är växeln öppen rätt tider? Ska vi ha helgöppet?

17 Helgsamtal » Slutsats:
Eftersom inga samtal kommer in under helgen bör inte heller växeln vara bemannad dessa tidpunkter.


Ladda ner ppt "Personal-utnyttjande"

Liknande presentationer


Google-annonser