Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Portal för elektroniska beställningar via Asynja

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Portal för elektroniska beställningar via Asynja"— Presentationens avskrift:

1 Portal för elektroniska beställningar via Asynja
Så här kommer du igång…

2 Först och främst… Finns min laboratorieleverantör i portalen? Gå till adressen: Klicka på Produkter -> eRemiss Klicka på ”anslutna enheter och system”

3 Nu vet du ifall laboratorieleverantör finns i portalen och kan gå vidare…
Tar vi prover själva? I sånt fall behöver du en etikettskrivare. Etikettskrivare hittar du här: …eller låter vi laboratoriet ta proverna? I sånt fall behöver du ingen etikettskrivare Nu går vi vidare med konfiguration av Asynja…

4 Följande inställningar behöver göras:
Meddela Asynja-suport att ni vill igång med elektroniska remisser (eRemiss). De kommer aktivera den tjänsten i er Asynja. Låt er IT-tekniker granska och åtgärda säkerhetsinställningar enligt detta dokument: Om ni har etikettskrivare behöver den konfigureras. Mer om det finns att läsa på samma adress:

5 Nu lägger vi till beställarkoder…
Meddela InfoSolutions vilka beställarkoder som ni kommer använda er av. De beställarkoder ni ska använda måste antingen ligga i användarens sida i Asynja, i fältet ”kombikakod” om beställarkoden är personlig…

6 …Eller så använder vi oss av gemensam beställarkod
Och då ska er beställarkod fyllas i under antingen fältet hälsovård, eller sjukvård

7 Nu testar vi…

8 Här visar vi även ett ”vanligt” fel…
Får du detta fel betyder det att du missat att fylla i beställarkod för den beställare du valt att skapa beställningen som…

9 Vi finns alltid till din hjälp !
Eller Telefon Vänlig hälsning, InfoSolutions !


Ladda ner ppt "Portal för elektroniska beställningar via Asynja"

Liknande presentationer


Google-annonser